Nowość: Gorillaz - Andromeda


Wczoraj w BBC Radio 1 odbyła się premiera dwóch nowych piosenek Gorillaz. W czterdzieste dziewiąte urodziny Damona Albarna - lidera grupy (tworzy ją razem z odpowiedzialnym za animacje postaci Jamiem Hewlettem), usłyszeliśmy w audycji MistaJam utwory "Andromeda (feat. D.R.A.M.)", oraz "Saturn Barz (feat. Popcaan)". Oprócz tego w dwóch innych radiach Radio X, oraz Beats 1 usłyszeliśmy odpowiednio "We Got the Power (feat. Jehnny Beth)", oraz "Ascension (feat. Vince Staples)". Zespół powraca z pierwszą od sześciu lat płytą pod tytułem "Humanz", której premiera odbędzie się 28.04.2017. Wydaję mi się, że była mowa o jakichś wyciekach tych piosenek. Może to był jeden z powodów wypuszczenia w jeden dzień aż takiej ilości utworów.

Bardzo podoba mi się hype wygenerowany chyba przede wszystkim przez użytkowników reddita (przynajmniej tam często zaglądam), który towarzyszy powrotowi Gorillaz. Jest to zespół na pewno kultowy. Chociaż może nie znam ich jakoś bardzo dobrze, bo chyba żadnej całej płyty nie przesłuchałem na tyle, żeby ją dobrze pamiętać, to jednak doceniam ich twórczość. Przede wszystkim budują osobliwy styl wizualny. Nie wierzycie? Obejrzyjcie teledysk do wspomnianej piosenki Saturn Barz:


Widziałem filmiki z kamerek 360 stopni, ale animowany teledysk w tej technologii? Chyba raczej coś niespotykanego. Samego teledysku za bardzo nie rozumiem. Murdoc nagi latający po kosmosie... w sumie jakoś bardzo się w to nie wgłębiałem.

Co do samych piosenek na razie najbardziej podoba mi się Andromeda. Początkowe dźwięki bardzo ciekawe, piosenka utrzymana raczej w stylu house/garage. Wpasowuje się w mój gust. O reszcie utworów na razie milczę, poczekam na album.

Komentarze